Saturday, November 27, 2004

The One With My Favourite cartoon

I was watching Rugrats just now..( cartoons at midnite?..).and this briliant idea suddenly popped out from my dysfuction brain..huhu...its about CARTOONS..so I’m going to write about the cartoons I used to watch when I was a little kid way back years ago…n I’m going to write in BM....huhuh..sape2 budak2 lahir in the 80'2 sure tau citer2 nih..aku tak sure nak tulis psl cartoon ape..sbb aku tgk cartoon bnyk sgt..even hidp aku mcm cartoon kadang2..…( brainstorming kejap...hm.hm..)..so..here I list down my top three cartoons of all time…aku nyer favourite la..

Doraemon

Saper tak tgk citer nih mmg aku tak cayer ar..sure dok bulan…uhuh..basically this cartoon is about this boy named Nobita..and his robotic cat named Doraemon…actually panjang citer camne nobita jumpa doraemon..( tak ramai org tahu…only org fanatic mcm aku je tau .) nak dipendekkan citer…Doraemon dudok ngn Nobita la..i can say that nobita is a loser..but he is a kind hearted guy who always being bullied by Giant and Sunyo Yama…kiranye kalo tgk citer nih..every week for sure Doraemon akan kuar gadget2 dier dari poket serbaguna…



Here are the facts that u guys might dunno about this cartoon.(.unless u guys read the comic and follow the cartoon religiously..)

1.Dorameon has another spare poket serbaguna..dier sorokkan..

2.Ekor doraemon actually dah tak leh fungsi..rosak kat kilang masa di manufacture..

3. actually it was Nobita’s grandson decision to have Doraemon as nobita’s companion..since cucu nobita tgk dier dari future apsl la datuk dier loser sgt..so dier hantar la doraemon nih dari future ke zaman datuk dier..

4. the reason why doreamon tak suker tikus is that telinga dier kena gigit tikus...thats why doraemon benci giler ngn tikus..

5.on the wedding day of nobita and suzuka..nobita turn up at the reception on the wrong day…dier pegi sehari sblm reception tuh…huh..mmg loser la..!
actually bnyk lagi that I could list down..tp malas la..u guys can still catch Doraemon on NTV7..Saturday ..730pm..( skrng tak best..sbb sora diorang tak mcm dulu…)

Fanatic scale : 9.5/10---cause I believe that I’ve read all the comics (siap ada dictionary psl Doreamon nyer gadget gi…) and the fact that I record every episode into VHS…(mmg takde life dulu maa..)

Captain Planet

Citer nih maser aku kecik2 lagi..darjah 4 la..if I’m not mistaken…basically this cartoon is about 5 different people from all over the world..one from Russia, China..US..and the rest two I cant remember tp sure from South America and Africa la…they have been chosen by this mother earth..Gaya..as the protector of the earth ( siap dapat cincin gitu!!!)…kalo malapetaka atop n geng jahat menyerang..…masing2 akan jerit power masing2..as in ..EARTH..FIRE..WIND..WATER..HEART…then terkuarla Captain Planet..skrip dier paling femes "With your powers sombine..I am Captain Planet"..then budak2 5 ekor tuh pun join sesama jerit" Go Planet..!!"

Enemy citer nih mamat gemok yg mcm tuh…and the rest I cant remember …kalo dah nak abis citer..sure dapat tips on how to save the environment…maybe dari situ aku dapat pengajaran nak jaga environment..huhu..
Dulu tgk citer nih kat TV3…lamer dah..but few years back..2000 la..ada kat Cartoon Network..skrng tarak sudah..

Fanatic Scale : 9/10 ---sbb aku darjah 4 ada geng Captain planet..aku jadi mamat power fire tuh…huhu


Jem and The Hologram

Serius..aku suker citer nih..mmg tak macho kan..budak laki tgk citer nih…tp tu la hakikat nyer..sedih..sedih..haha this cartoon is about this girl group..’Jem and the hologram’
and geng jahat ‘The Misfit’….stp minggu pasti siap gaduh mase nak buat konsert sbb geng misfit nih slalu tak puas hati kat geng2 Jem sbb diorang nih slalu buat konsert sold out and diorang nih kira berebut sorang mamat macho ni.( tak ensem pun..!)
satu yang best citer nih..the heroin ( tak ingat name dah) can tranform herself into this other girl..sbb dier ada power kat subang dier…so..any problem..dier picit je subang dier.dier transform jadi minah lain dah..at the end of the story..sure buat concert ..siap buat videoclip gi..huhuh..
Fanatic Scale : 7/10—sbb tak pernah miss..

Actually I watched way too many cartoons dulu2…such as Transformers..The Jetsons..Thundercats..bnyk lagi la..even now I still watch cartoons..my current fav= Rugrats..guess that there is still sifat budak2 in every one of us..huhuh..





2 comments:

Anonymous said...

Riz nih..ko tgk Jem dulu ke? huhu..mmg tak macho ar..aku dulu tgk GI JOE..sbb tuh aku gagah perkasa..huhu..
p/s-kat sini nak Xmas sale duh...:P mesti ko jeles..huhu

Fairul said...

kecoh la ko riz..:P
ko tak balik ek xmas holi nih?